Обласний семінар «Розвиток когнітивних функцій дитини засобами STEM- освіти»

10.04.2017р. на базі Херсонського ясла-садка компенсуючого типу - центр розвитку дитини №60 Херсонської міської ради пройшов обласний семінар за темою: «Розвиток  когнітивних  функцій дитини засобами STEM- освіти для дітей з особливими освітніми потребами». На заході були присутні більше 60 спеціалістів області та міста: вчителі-дефектологи та вчителі-логопеди. Семінар було організовано О.В. Юдіною, завідувачем науково-методичної лабораторії корекційної педагогіки та психології, методичний консультант експерименту комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради.

У цьому навчальному році, ми розпочали впровадження елементів STEM-освіти під час навчально-виховного процесу, а саме, у корекційно-відновлювальній роботі з дітьми з  уповільненим темпом формування пізнавальної сфери. У зв’язку з тим, що у таких дітей спостерігаються порушення когнітивних функцій, їх важко зацікавити, спонукати до усвідомленого засвоєння наукової інформації. А наука повинна захоплювати. Займатися наукою має бути цікаво, доступно і радісно. Раннє залучення до STEM - освіти  дітей із особливостями психофізичного розвитку, розвиває креативне мислення, формує компетентність дослідника, сприяє кращій соціалізації особистості, тому що розвиває такі навички, як: співробітництво, комунікативність, творчість.

О.І. Данилова, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки, менеджменту освіти, інноваційної діяльності комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради, виступила з презентацією «Впровадження  STEM-освіти в корекційній роботі з дошкільниками». У своїй доповіді вона висвітила особливості впровадження та використання STEM-освіти у роботі з дітьми дошкільного віку.

Учасникам обласного семінару було запропоновано перегляд практичних занять з дітьми старшого та середнього дошкільного віку. Так, С.М. Головченко, вчитель-дефектолог, представила STEM-заняття  з дітьми старшого дошкільного віку  з ОПФР «Подорож краплинки», де діти ознайомились з уявленнями про значення води для живої природи.

К.А.Базілєва, вчитель-дефектолог, представила індивідуальне STEM-заняття  з дитиною середнього дошкільного віку із ЗПР «Казкова подорож», в якому дитина через дослідницьку діяльність ознайомилась з поняттям «повітря» та його властивостями.

І.П.Анікіна, практичний психолог, запропонувала гостям ознайомитись з сенсорною кімнатою та матеріалами М.Монтессорі, як засобами впровадження STEM-освіти.

Педагогами закладу була переглянута концепція підходу до побудови заняття: замість введення поняття на початку заняття педагоги пропонують дітям той або інший досвід і ставлять навідні питання, щоб діти самі змогли дійти висновку про сенс і закономірності експерименту. Суть  техніки STEM-освіти полягає в  навчанні через пізнання нового.

 DSC0047    DSC0195

 DSC0307

 DSC0088

 DSC0301

 DSC0096

 DSC0232

 DSC0146

 DSC0167

 DSC0327